tulipfever-case-header-logotulipfever-case-header-logo

Tulip Fever

De tulpenkoorts was een korte periode waarin één tulpenbol net zoveel kostte als een Amsterdams grachtenpand. Het is de eerste economische bubbel in de geschiedenis. Over dit prachtig stukje geschiedenis gaat de film Tulip Fever, die in februari 2017 uitkomt. Een perfect moment voor Bloemenbureau Holland om de tulpenkoorts weer eens aan te wakkeren. 

Mijn rol > Concept // Art direction

Night of the Tulips

Bloemenbureau Holland zorgt voor een unieke première op een unieke locatie; het Scheepvaartmuseum Amsterdam. Met een rode loper van tulpen, vervoer per koets en een portret door een professionele schilder wanen de bezoekers zich in de 17e eeuw. Influencers krijgen een speciale uitnodiging met een echte zeldzame Rembrandt-tulp. 

tulipfever-case-1tulipfever-case-1

New Royal Blue

Op 23 juni 2016 hebben wetenschappers een nieuwe kleur blauw ontdekt genaamd ‘YInMn blue’. Bloemenbureau Holland gaat de eerste en enige tulp met deze kleur blauw kweken en veilen om zo een tulpenkoorts anno 2017 te krijgen.

Paint Your Ticket

De doelgroep is creatief en de hoofdpersoon van de film is portretschilder. Dus is het een no-brainer dat je kaartjes kunt winnen door zelf een tulp te schilderen en te posten op de social kanalen van Bloemenbureau. We maken het makkelijk door een prachtige basis beschikbaar te stellen. Een digitale activatie in Bloemenbureau-stijl. 

tulipfever-case-3tulipfever-case-3